Jaarverslag 2019

ldonker@chello.nl

Maart 2020

Jaarverslag 2019 van Invaliden Sportvereniging Ridderkerk [I.S.R.]

Sporten en bewegen met een fysieke beperking

Sporten en bewegen:dat is ons doel en dat is in 2019 ook prima gelukt, het aantal leden is niet echt gegroeid, eeerder iets afgenomen. Maar het kan zomaar zijn dat er weer een aantal nieuwe leden zich aanmelden. Dat is overigens ook gebeurd dit jaar zowel bij Rolstoelbasketbal als bij het Zwemmen, maar we kunnen er nog meer gebruiken. Weet je of ken je mensen, vrienden, familie laat ze eens kennismaken met ons zwemmen en voor de rolstoelers met Rolstoelbasketbal. Je hoeft geen fysieke beperking te hebben, je mag ook revalideren, gewoon reumatisch zijn of het fijn vinden om op een rustige manier in het water te bewegen onder leiding van Irene. www.i-s-r.nl

Het zomeruitje:nee dat was er niet in 2018 en ook in 2019 hebben we dat niet gedaan. Vergt te grote financiele investeringen en interen op ons vermogen willen we ook niet, vanwege de toch afnemende subsidies en donaties.

De jaarlijkse afsluiting:In 2019 hebben we opnieuw wel de eindejaars in het visgebouwtje gedaan en dat was een succes. Goed gebouw, prima vrijwilligers die voor een fijne avond hebben gezorgd, lekker stampotbuffet, Karaoke in eerste instantie dachten we als dat maar goed komt we hebben tenslotte een heel divers ledenbestand, maar zowel de jeugd als de ouderen van onze vereniging hebben vrolijk meegedaan met oude en nieuwe karaoke….songs. Ook hebben de vrijwilligers nog voor een heerlijk toetje gezorgd. Lekker appelgebak, met ijs en slagroom. Anneke en Matthijs het was weer fijn.

Jubilarissen waren er ook weer t.w.: Aty Rijndertse [25 jaar] en Nel Spruijt [12,5 jaar] zijn in het zonnetje gezet met bloemen en bon in te leveren naar eigen inzicht.

Zwemmen: loopt goed, soms druk, soms wat minder Irene behandelt alle spieren, Trudy is inmiddels weer bij ons als lid van de club, Fred Verhoeff heeft afgehaakt en Nico is altijd behulpzaam als het even kan en moet. Hans is gerevalideerd en loopt als vanouds weer van het ene bad naar het andere bad.

De tweede helft van het zwemjaar was het water verrukkelijk, hopen dat het zo blijft al was het de laatste twee weken ineens veel minder, helaas storing in de apparatuur. [Inmiddels in 2020 weer opgelost]

Rolstoelbasketbal:Het is een sportjaar zonder competitie. Tja een familie/vriendentoernooi gehouden en dat was op zich een prima toernooi met de naam Eline v.d, Gaag. Helaas op de achtergrond wat vervelende dingen. Het is opgelost, maar of dat nou allemaal zo fijn is gegaan. Lastig. Familie/Vrienden toernooi….de naam zegt het al.

Het eerste deel zonder competitie zit er op het tweede is al volop in gang en als we willen spelen in de nieuwe competitie moeten de spelers vooral aangeven dat ze dat willen dan gaan we kijken of we weer een team om te spelen kunnen samenstellen. Ik tel ongveer 19 namen, waarvan 11 die kunnen spelen en de rest die niet wil/kan meespelen. Het is dus magertjes….Een team van 5 spelers en 2/3 reservespelers moet lukken. Busje kan bij de Dirk Kuyt foundation geregeld worden en een auto met hanger bij de chauffeurs moet ook weer lukken.

De Jeu de Bouleso.l.v. Hans Spruijt was redelijk snel weer terug van zijn heupoperatie en soms wordt er jeu de boules gespeeld en soms niet.

De jaarvergaderinglaten we opnieuw voorbijgaan en als jullie er prijs op stellen, laat dat dan vooral weten via de mail aan het bestuur of spreek ze bij de activiteiten.. De boekhouder heeft voor ons alles weer op een rij gezet, de kas wordt gecontroleerd door Brenda Kurvink en Yvette Cammaert. Wie de financiën in wil zien kan dat bij het dagelijks bestuur, Christine, Lieneke of José vragen. Zij zijn in het bezit van de financiële papieren van de boekhouder. Op maandag en/of vrijdagavond bij/na het sporten kunnen de papieren bekeken worden bij een kop koffie in het restaurant van de Fakkel.

De automatische incassois vorig jaar prima verlopen en dit jaar hopen we ook dat het precies zo zal gaan, nog paar leden die niet per incasso betalen en we verzoeken je dan ook, betaal je nog niet per incasso vraag een formulier aan bij het bestuur. Nog drie te gaan….dan gaat het volautomatisch.

De postgaat ook bijna geheel via de computer. We schrijven nog maar drie keer per jaar een nieuwsbrief. Bij het nieuwe seizoen, bij eindejaaropgaaf en voor het jaarverslag. Deze komen ook altijd op de website te staan.

Hier is het nog ongeveer tien leden te gaan dan is dit ook volledig via de PC. Dus krijg je je nieuws nog altijd via de brievenbus geef je e-mail aan ons door dan kan dat ook digitaal.

2012 Christine Huizer, voorzitter, 2etermijn aftr/herkiesbaar per 2020

2010 Lieneke Donker, secretaris, 3etermijn aftr/herkiesbaar per 2022

2012 José v.d. Linden, penningmeester, 2etermijn aftr/herkiesbaar per 2020

2010 Hans Spruijt, bestuurslid en banenbad en Jeu de boules, 3etermijn aftr/herkiesbaar per 2022

2016 Irene Tholenaar, bestuurslid en trainer aquajogging, 1etermijn, aftr/herkiesbaar per 2020

2018 Ronald Happee, bestuurslid en techn.man basketbal, 1etermijn, aftr/herkiesbaar per 2022

2018 Lisa Vreugde, bestuurslid RBB en website beheer, 1etermijn, aftr/herkiesbaar per 2022

2018 Mitchell Wesdijk, bestuurslid RBB en trainer, 1etermijn, aftr/herkiesbaar per 2022

Interesse om toe te treden tot bestuur, laat je horen….je bent welkom. Er zijn bestuursleden die kunnen aftreden, vooralsnog heeft niemand dit aangegeven, maar een hele periode…. dus laat je niet onbetuigd.

Lieneke Donker, Secretaris ISR