April 2018

Jaarverslag 2017 van de Invaliden Sportvereniging Ridderkerk [I.S.R.]

Sporten en bewegen: dat is ons doel en dat is in 2017 ook prima gelukt, het aantal leden is niet echt gegroeid, maar het is wel een constante factor. Toch zijn er leden die vertrekken, maar altijd zijn er weer mensen die ook lid willen worden van onze vereniging.

Het zomeruitje: was tegelijk het vieren van het 45 jaar bestaan van onze vereniging. Het was een uitje naar Blijdorp. Ontvangen met koffie en gebak, tussen de middag een heerlijke lunch. Tussendoor de dierentuin in met een escape spel, helaas was dat eigenlijk wel een sof. Jammer maar niets aan te doen. De middag kon dan nog naar eigen inzicht besteed worden. Daar heeft iedereen vrolijk gebruik van gemaakt en als afsluiting hebben we nog een drankje gedronken in de grote zaal. We hebben het heel goed getroffen met het weer en dus ging iedereen die aanwezig was met een goed gevoel naar huis.

De jaarlijkse afsluiting: Dit hebben we dit jaar niet gedaan omdat we hebben besloten het bij één activiteit per jaar te houden. In 2018 geven we weer een afsluiting en ja dan komen ook de jubilarissen weer aan bod. Hoe wat of waar…..nog geen idee. Maar dat komt vast goed.

Jubilarissen: In 2017 geen jubilarissen gefeliciteerd, maar zowel Jan Willem Boon als Michel de Graaf waren 25 jaar lid en in 2018 zijn de heer Elvers en Ali Sarak 25 jaar lid van onze vereniging en ja dat wordt natuurlijk feliciteren bij het eindejaar van 2018. 12,5 en 40 jaar lid hebben we niet op dit moment.

Zwemmen loopt goed, tegenwoordig erg druk en Irene doet wat ze kan, alle spieren worden behandeld. Trudy ondersteunt en Marja is de nieuwe vrijwilliger. Op deze manier is er bij ziekte en of vakantie tenminste opvang voor sommige leden.

Rolstoelbasketbal: We zijn een beetje zoekende naar de juiste samenstellingen voor de wedstrijdspelers. We hebben te veel spelers voor één team, maar voor twee teams is het dan weer te weinig. Ook zijn we een vereniging om te sporten en te bewegen…..geen rolstoelbasketclub en dus is het een beetje roeien met de riemen die we hebben…..spelen en gemotiveerd blijven. De trainingsavonden worden over het algemeen goed bezocht en meegedaan. Ook is het altijd gezellig bij de toernooien en in juni wordt er een familietoernooi georganiseerd.

De Jeu de Boules o.l.v. Hans Spruijt loopt, maar kan best nog wat nieuwe leden gebruiken.

De jaarvergadering laten we opnieuw voorbijgaan en als jullie er prijs op stellen, laat dat dan vooral weten via de mail aan het bestuur of spreek ze aan bij de activiteiten.. De boekhouder heeft voor ons alles weer op een rij gezet, de kas is gecontroleerd door Lisa Vreugde en Anneke den Breejen beiden hebben akkoord gegeven. Wie de financiën in wil zien kan dat bij het dagelijks bestuur, Christine, Lieneke of José vragen. Zij zijn in het bezit van de financiële papieren van de boekhouder. Afspraak maken voor de maandag en/of vrijdagavond bij het sporten kan altijd. Voor volgend jaar hebben we weer nieuwe controleurs nodig, Lisa en Anneke hebben twee keer gecontroleerd en dat is het maximum. Laat je horen, volgend jaar in april moet 2018 gecontroleerd worden…..

De automatische incasso is vorig jaar prima verlopen en dit jaar hopen we ook dat het precies zo zal gaan, nog paar leden die niet per incasso betalen en we verzoeken je dan ook, betaal je nog niet per incasso vraag een formulier aan bij het bestuur.

De gelden gedoneerd van de Rotary en vooral bijeen gesprokkeld op de avond van het dictee zijn nu voor een groot deel uitgegeven. Inmiddels hebben we aan het eind van 2017 schotklokken gekocht, een nieuwe pomp en een tablet. Ook zijn er twee bad rolstoelen besteld in 2017 en inmiddels in 2018 afgeleverd. We hopen voor het nieuwe sportseizoen voor de Jeu de Boules nieuwe fleece Jacks te bestellen en voor het zwemmen voor iedereen een nieuw badlaken in de kleuren van de vereniging. Dan is de besteding van het Rotary geld een feit.

Bestuurswisseling[en],

Christine Huizer Caroline Klop geven aan, aan vervanging toe te zijn. Lieneke Donker haar termijn loopt af en wil nog wel twee jaar doorgaan. Bovendien is de termijn van Hans Spruijt ook voorbij en hij geeft aan door te willen gaan, maar zich niet te willen binden aan een termijn. Dat betekent dat we nieuwe mensen zoeken. Buiten de vereniging bij connect2act uitgezet en binnen de vereniging al response van drie leden die zich willen bekwamen als bestuurder. Lisa Vreugde, Emma Havenaar en Mitchell Wesdijk hebben zich al opgegeven, maar dat betekent niet dat we niet nog meer mensen zoeken. Wil en of kan je je vereniging helpen met besturen laat je horen. Er is altijd wel iets te doen. De werkzaamheden met elkaar delen is voor iedereen beter, dan is het voor niemand [te] veel.

Namens het bestuur Lieneke Donker Secretaris ISR